איך תאתרו את כל סוגי הביטוחים שלכם?

איך תאתרו את כל סוגי הביטוחים שלכם?

איך תאתרו את כל סוגי הביטוחים שלכם?

הר הביטוח מקשר את המבוטח לחברת הביטוח בה רכש את המוצרים השונים. בנוסף, ניתן יהיה להעביר או לקבל מסמכים באמצעים דיגיטליים ובאזור האישי באתר חברת הביטוח, ולשפר את השירות לציבור במסגרת רכישה וביטול פוליסה, או בעת הגשת תביעה לחברת הביטוח במסגרת הכיסוי הביטוחי.

בכל חודש יתעדכן הר הביטוח במידע חדש שיועבר באופן מאובטח, מוצפן ומקו​דד על ידי החברות. הנתונים החדשים ימחקו את הנתונים הישנים. בנוסף, הר הביטוח תוכנן לשמור על פרטיות המשתמש ולעמוד בסטנדרטים החמורים ביותר של מדינת ישראל לא​בטחת מידע. למשל, הר הביטוח לא יכלול מידע לגבי הנכסים המבוטחים או פרטים אישיים למעט תעודת זהות.

​לאחר קבלת המידע מהר הביטוח, כדאי לברר עם גורם מקצועי האם המוצרים שנרכשו אכן נדרשים למבוטח וכיצד ניתן להוזיל את המחיר ולשפר את תנאי הביטוח. בנוסף, כדאי לבצע סקר שוק לגבי מחיר מוצר הביטוח וכתב השירות הנלווה. כלים נוספים שיסייעו בסקר השוק הם מחשבוני רשות שוק ההון שמספקים מידע לגבי מחירי הביטוח של כל חברות הביטוח והמדד שמדרג אותן בהתאם לטיב השירות.

אז לפני שאתם רוכשים עוד מוצר ביטוחי או מעדכנים מוצר שכבר רכשתם, תבדקו בהר הביטוח​.

באמצעות הכנסת מספר פרטים אישיים (מספר ת.ז, תאריך הנפקת ת.ז ומידע על יציאה מהארץ) באתר הר הביטוח ניתן למצוא ביטוחים מכמה סוגים:

ביטוח חובה: פוליסת ביטוח רכב חובה המכסה נזקי גוף לך או לאנשים אחרים לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

ביטוח רכב רכוש – פרטי וצד ג': פוליסת ביטוח רכב המכסה נזקים שנגרמו לרכבך או לצד שלישי כתוצאה משימוש ברכב המבוטח.

ביטוח מקיף לדירה: פוליסת ביטוח המכסה נזקים שנגרמו למבנה הדירה ו/או לתכולתה.

ביטוח מקיף לבית עסק: פוליסת ביטוח המכסה נזקים שנגרמו לבית העסק ו/או לתכולתו.

ביטוח בריאות (קבוצתי ומסוג פרט) – תאונות אישיות, פוליסות ניתוחים למיניהן, השתלות, תרופות, ייעוץ ובדיקות, סיעודי, עובדים זרים, מחלות קשות ושיניים.

ביטוח למקרה מוות (ללא חיסכון)
ביטוח זה מעניק למוטבי המבוטח שנפטר או ליורשיו את סכום הביטוח שנקבע בפוליסה (המבוטח קובע מיהם המוטבים בפוליסה). בניגוד לפוליסת ביטוח חיים עם חיסכון, פוליסת ביטוח למקרה מוות אינה כוללת מרכיב חיסכון. בסוג זה של פוליסות נכללות גם פוליסות הביטוח למקרה מוות הנרכשות​ בעת לקיחת משכנתא.

אילו פוליסות ביטוח לא תמצאו בהר הביטוח?

– פוליסות שאינן בתוקף.

– מוצרי ביטוח המשמשים כחיסכון פנסיוני (לדוגמה ביטוח החיים שנלווה ל"ביטוח מנהלים"). ניתן למצוא מוצרים אלו באתר "הר הכסף" או באמצעות המסלקה הפנסיונית. 

– מוצרי ביטוח שנערכו לתקופה של עד שלושה חודשים. 

– אם בכל זאת ישנם מוצרי ביטוח שאינם עונים לתנאים אלו ולא מצאתם אותם, ניתן לברר עליהם באמצעות בדיקת דוחות תקופתיים שחברות הביטוח מחויבות לשלוח לכם בתחומי ביטוח הבריאות וביטוח החיים. ניתן גם לפנות לסוכן הביטוח שלכם.

לאחר שמצאתם בהר הביטוח את המידע על מוצרי הביטוח שלכם, כדאי לבצע את הפעולות הבאות:

– לבדוק את מחיר הביטוח – מומלץ לבצע סקר שוק בין החברות על מנת למצוא את המוצר המתאים ביותר עבורכם. רשות שוק ההון מספקת כלים לסיוע. למשל, מחשבונים להשוואת מחירי הביטוח – ביטוח רכב חובהביטוח דירה​ ומחשבון ביטוח בריאות​.

– לבדוק במדד השירות את הציון שקיבלה החברה שמבטחת אתכם – לחצו על הקישור "מדד השירות" בהר הביטוח. מדד השירות משקף את רמת השירות של כל חברות הביטוח במוצרי הביטוח המרכזיים בישראל, ומאפשר להשוות את איכות השירות בין החברות. קראו עוד על מדד שירות חברות הביטוח.

– לבדוק האם ברשותכם פוליסת ביטוח כפולה או מיותרת – כפל ביטוח הוא מצב בו רכשתם מספר פוליסות עבור אותו מקרה ביטוח. מצב זה יכול להיווצר מקניית ביטוח זהה משתי חברות שונות או מגופים שונים כמו קופות חולים. ביטול כפל ביטוח ימנע מכם לשלם פעמיים עבור אותו מוצר ויחסוך כסף. רוצים להבין עוד? צפו בסרטון לא קונים ביטוח בריאות פעמיים.

– לבדוק האם הכיסויים בפוליסה תואמים לצרכים שלכם – אי התאמה עשויה לגרום לתשלומי פרמיה גבוהים מהנדרש עבור כיסויים מיותרים. לדוגמה, תשלום על פוליסת נהג צעיר לאדם מבוגר שהוא נהג יחיד. פרטים אלה ניתן לברר באזור האישי באתרי חברות הביטוח. בעת הבדיקה ניתן להיעזר בגורמי מקצוע שיבחנו האם המוצרים שרכשתם תואמים למצבכם המשפחתי, התעסוקתי ולהעדפותיכם.